![Grafika przedstawiająca kształty geometryczne i litery na fioletowym tle.](/thumb/sGBUJIA1JEEcnWQIxBAZWBkdQSS4tAR4HRWcRUBIfWHdBURMnAUoTGCBAGDcJB21MawcALT4eMU0ZJBVDHxQQLE1VFSwRSiNWIkMfOSgWQRRGXBYsOUMdDjVqAFoSAhshDVgJKA1mYmgmRAY3BgJuBFgdBCYtMUIMBjIOUhwSCSMCaB8vEVIuVD9RVnRKBVgPUVBJaisMAAsPLAJQEh4VI01dCixGFW1HJ18ePQsXbgpQUElqeFlPTkspAF8BVUBvE1tYZ0ZJLlAwbx08SlkCVQJeUSsjAxkQBikNVBRVQG8NUg04B1g7UjJfBiFKTxMQXQgWanYDGA4FOA/gamification.jpg)
Nowoczesna edukacja
Nowoczesna edukacja - Spotkanie z Thomasem Bjørnerem, kierownikiem duńskiej jednostki badawczej Media Innovation & Game Research (Me-Ga) na Uniwersytecie w Aalborg.
Dlaczego warto zainteresować się gamifikacją?
Odpowiedzi jest wiele, wśród nich również te, których udzielił nam nasz gość Thomas Bjørner czyli:
- Gamifikacja ułatwia wejście w stan pełnego skupienia i zaangażowania podczas nauki;
- Wyzwala koncentrację na problemie do rozwiązania;
- Daje studentom „wolność porażki” - umożliwia uczenie się na błędach bez negatywnego stresu;
- Wzmaga poczucie zadowolenia i radości.
![Obrazek przedstawiający grupę osób rozmawiających na spotkaniu online](/fcp/zGBUKOQtTKlQhbx08SlkTVwBQX2o8DAoHNiwFE1xVSXtVFVZpCFghUHcKVigEQR1BQQEWOhMECUBTZ1MEVE9YMA/_users/code_JE1YOOR1aJVZ7Uhs_HRBdAkMBGCkMGB0VG2sEVRNZCiE/aktualnosci_-_strona_glowna/nowoczesna_edukacja/obrazek_nowoczesna_edukacja.jpg)
Thomas Bjørner podzielił się z nami swoim doświadczeniem i refleksjami dotyczącymi gier nie tylko w aspekcie korzyści z ich stosowania, ale także w kontekście projektowania gier edukacyjnych. Zwrócił uwagę na komponenty, które powinny być wzięte pod uwagę w trakcie przygotowania gry edukacyjnej, między innymi formułowanie założeń do gry, które wpływają znacząco na cały proces projektowy. Wskazał także na konieczność przygotowania prototypu i jego staranne testowanie oraz późniejszą implementację. Kładł nacisk na przygotowanie ciekawych obiektów uczących, klarowną instrukcję do gry dla studentów, elementy zaskoczenia, a także realizm scenerii, dzięki czemu uzyskamy efekt symulacji. Thomas zwrócił również uwagę na pojęcie: Dynamic Difficulty Adjustment (DDA), czyli dostosowywanie poziomu trudności gier do umiejętności gracza, dzięki czemu jest on utrzymywany w ciągłym zaangażowaniu w grę, prowadzącym do uzyskania stanu określanego mianem Flow.
Było to bardzo owocne spotkanie. Omawialiśmy możliwość zastosowania, na kierunku medycyny weterynaryjnej, gamifikacji w kursach - Anatomiczna propedeutyka hipiatrii oraz Choroby koni. Mamy nadzieję, że nasz obecny kontakt może mieć w perspektywie dłuższą współpracę z zespołem Thomasa. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Wydziału Medycyny Weterynaryjnej: prof. dr hab. Artur Niedźwiedź, dr Aleksandra Rozwadowska, dr Marcin Jasiak oraz pracownicy Sekcji Kształcenia na Odległość i Nowoczesnych Form Nauczania, którzy byli inicjatorami spotkania.
Powrót
10.07.2023