Aktualności
Na zdjęciu osoba nosząca hololensy czyli gogle holograficzne

Technologia holograficzna w dydaktyce

Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki we współpracy z zespołem naukowców z Wydziału Medycyny Weterynaryjnej prowadzonym przez prof. dra hab. Artura Niedźwiedzia rozpoczęło prace związane z wykorzystaniem innowacyjnej technologii holograficznej w dydaktyce.

Zdjęcie przedstawiające grupę osób siedzących przy biurku, w tle prezentacja na monitorze telewizyjnym
Spotkanie inaugurujące prace związane z wykorzystaniem technologii holograficznej (HoloLens 2), fot. Sylwia Gil

W projekcie wykorzystano unikalną technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR) HoloLens 2 pomysłu Microsoft. Dzięki specjalnym okularom możemy wyświetlać w polu widzenia treści multimedialne, takie jak: obiekty 3D, strony, podstrony i wiele innych w postaci hologramów. Ich użytkownik nie zanurza się całkowicie w wirtualnej rzeczywistości (VR), tylko zamiast niej doświadcza rozszerzonej rzeczywistości. Okulary potrafią wyświetlać użytkownikowi obrazy holograficzne w wysokiej rozdzielczości, które ściśle integrują się z przestrzenią i znajdującymi się w niej przedmiotami.

Okulary działają bezprzewodowo pozwalając na swobodne przemieszczenie się, a dzięki modułowi komunikacji prowadzący może w czasie rzeczywistym rozmawiać ze współpracownikami lub wydawać polecenia głosowe umożliwiające szybkie poruszanie się w oprogramowaniu HoloLens i wywoływanie określonych funkcji. Zastosowana technologia znajduje wykorzystanie w nauczaniu medycyny weterynaryjnej poprzez możliwość rejestracji cyfrowej złożonych procedur operacyjnych oczami chirurga, a także transmisje pionierskich lub rzadkich zabiegów. Gogle HoloLens wspierają produkcję innowacyjnych zasobów edukacyjnych w ramach zadania 9 w projekcie POWER na UPWR - kompleksowy program rozwoju uczelni. 

Powrót
24.04.2023